مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 06:202021-10-06اقتصادي

سرنوشت نرخ ارز تا پایان امسال 


یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان پیشنهادهایی به دولت برای مدیریت بازار ارز، گفت: سرنوشت قیمت ارز تا پایان سال جاری به مشخص شدن تکلیف برجام بستگی دارد.

- یک کارشناس اقتصادی ضمن بیان پیشنهادهایی به دولت برای مدیریت بازار ارز، گفت: سرنوشت قیمت ارز تا پایان سال جاری به مشخص شدن تکلیف برجام بستگی دارد.

علی سعدوندی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از جمله اقدامات دولت و بانک مرکزی برای کنترل قیمت ها در بازار ارز، گفتار درمانی یا تزریق منابع ارزی به بازار است که در این زمینه باید بدانند، با گفتار درمانی برای مدت کوتاهی قیمت ارز پایین نگه داشته می شود اما مجدد این نرخ صعودی می شود.

سرنوشت قیمت ارز نیز تا پایان سال جاری به مشخص شدن تکلیف برجام بستگی دارد.

وی با تاکید براینکه دولت در زمینه بازار ارز از گفتار درمانی پرهیز کند، گفت: مهم ترین ابزار بانک مرکزی برای سیاستگذاری اعتبار بانک مرکزی است و اگر واقعا به منابع ارزی دسترسی ندارد، گفتار درمانی نکنید و اعتبار خود را از بین نبرد تا منابع ارزشمند ارزی هدر نروند.

سعدوندی دولت را از ارزپاشی منع کرد و افزود: سیاست چندنرخی ارز موجب می شود نرخ ارز در بازار آزاد بیش از حد صعودی شود و اینکه در حال حاضر قیمت ارز بالاتر از نرخ تعادلی است، مناسب است اما اگر بیش از حد این نرخ افزایش یابد، به ضرر اقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت نرخ ارز تا پایان امسال 

سرنوشت نرخ ارز تا پایان امسال